Τ.Ε.Ε Ειδικής Αγωγής Πάτρας (A' & B' Βαθμίδας)

   
 

  Εκδηλώσεις

  Δ/νση: Θεοτοκοπούλου & Επιφανείου Πάτρα  Τηλ:2610-641962    
 
Αρχική Προγράμματα Εκδηλώσεις Εφημερίδα Προσωπικό Νεότερα Σύνδεσμοι Επικοινωνία
 
Επίσκεψη στην έκθεση φωτογραφίας με θέμα την Κύπρο
 
(Γράφει μαθητής της Α' βαθμίδας) Παρασκευή 27 Μαρτίου 2008 επισκεφτήκαμε το Παλιό Δημοτικό Νοσοκομείο Πάτρας σ' ένα όμορφο νεοκλασικό, καλά διατηρημένο οίκημα που σήμερα χρησιμοποιείται σαν χώρος εκθέσεων.
Την ημέρα που πήγαμε, η έκθεση φωτογραφίας είχε σαν θέμα την κατάσταση των ναών στην κατεχόμενη Κύπρο. Αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες είδαμε τις φωτογραφίες και ένα video που έδειχνε πως είναι οι ιεροί μας χώροι στα κατεχόμενα.
Σε μια από τις φωτογραφίες διαβάζουμε:
Μία εκκλησία που μετατράπηκε σε αχυρώνα μετά την εισβολή
 
" Οι χριστιανικοί ναοί καταρρέουν μέρα με την μέρα ενώ δεκάδες εκκλησίες χρησιμοποιούνται σήμερα για τις ανάγκες των τουρκικών στρατευμάτων κατοχής, ως στρατώνες και αποθηκευτικοί χώροι.
Όσες από τις εκκλησίες δεν μετατράπηκαν
σε οθωμανικά τεμένη χρησιμοποιούνται σήμερα ως ποδοσφαιρικές λέσχες, γραφεία σωματείων, θεατρα, ξενοδοχεία,
O τρούλος του οσίου Ευφημιανού στην κατεχόμενη Λυση πριν το 1974 που αποτοιχίσθηκε και πουλήθηκε
 
εκθεσιακοί χώροι έργων τέχνης, εργαστήρια ζωγραφικής, απoθήκες, καταστήματα, νεκροτομεία, αχυρώνες, ορνιθώνες, σταβλοι και βουστάσια. Η πλειοψηφία των κοιμητηρίων έχει σήμερα ισοπεδωθεί.
Ποτέ στο πλούσια ιστορικό παρελθόν της Κύπρου η μισαλλοδοξία και η βαναυσότητα των κατακτητών της δεν έφτασε σε τέτοιο βαθμό οργανωμένης και εκούσιας καταστροφής.
Η Κύπρος σήμερα, ενταγμένη στη μεγάλη οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οφείλει να καταγγείλει και να αναδείξει
O τρούλος στην Λυση οπως είναι μετα την καταστροφή απο τους Τούρκους
 
τη συνεχιζόμενη λεηλασία και καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου, η οποία αποτελεί, οχι μόνο κοινη ευρωπαϊκή παρακαταθήκη, αλλά παγκόσμια κληρονομιά. Η θρησκευτική ελευθερία, η τήρηση των αρχών του δικαίου, ο σεβασμός και η προστασία των ιστορικών καταλοίπων του παρελθόντος αποτελούν θεμελιώδεις συνισταμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τις οποίες αμφότερες οι κοινότητες του νησιού, Ελληνοκυπριακή και Τουρκοκυπριακή, απαιτούν από τα τουρκικα στρατεύματα κατοχής να τηρήσουν."
 
 
Επίσκεψη στην έκθεση Ντζουμάνη
 
H ομάδα Εφαρμοσμένων Τεχνών επισκέφτηκε την έκθεση Δημήτρη Ντζουμάνη με τίτλο "Λαβύρινθος" που φιλοξενήθηκε στην Αγγλικανική Εκκλησία
από τις 10 ως τις 23 Νοεμβρίου 2008, με συνοδό την κα Γιαννοπούλου Γεωργία.
Όταν ρωτήθηκε ο ίδιος ο δημιουργός είπε οτι η σύλληψη της ιδέας ήταν από
τον μύθο του Μινώταυρου. "Όλοι μας η ζωή είναι ένας ωραίος λαβύρινθος αρκεί να βρίσκουμε τον μίτο μας". Στην συνέχεια ανέφερε ότι θέλησε μ' αυτόν τον τρόπο να δείξει οτι μπορούμε να φτιάξουμε ένα λαβύρινθο από το υλικό που έσωσε τον Θησέα, το σχοινί. Οι μαθητές μας έγραψαν δύο λόγια για την έκθεση
O Νίκος είπε:
"Είμαι ευχαριστημένος που είδα τέχνη. Ο κύριος Δημήτρης έχει ταλέντο και δουλεύει πολύ σκληρά και τα κατάφερε. Πρέπει όλος ο κόσμος να δεί Τέχνη."
Ο Γιώργος είπε:
"Σήμερα πήγα στην έκθεση και μου άρεσε πολύ. Δεν είδα κάτι πιο ωραίο από αυτό που είδα και θαυμάζω τον κύριο Δημήτρη
που έφτιαξε όλα αυτά, και να συνεχίζει να φτιάχνει. Αν φτιαχτεί κάτι καινούργιο θα ξαναπήγαινα και να δω ότι καινούργιο έχει φτιάξει."
Ο Κώστας είπε:
"Μου αρέσει η τέχνη και στην έκθεση έμαθα πράγματα. Είναι καλύτερη η τέχνη. Εγώ βλέπω την τέχνη και είμαι καλά."
Η Στυρούλα είπε:
Νιώθω ότι είναι πολύ όμορφα και θαυμάζω στον Δημήτρη γιατί το έφτιαξε μόνος του για μήνες. Μου άρεσε πολύ ο λαβύρινθος!! Απίστευτο αυτό που έφτιαξε μόνο σε 16 μήνες. Στον λαβύρινθο ήταν πολύ τέλεια"
 
 
Επίσκεψη στην κίνηση "Πρόταση"
 
Γράφει μια μαθήτρια
Την Πέμπτη είχαμε κανονίσει

με τους καθηγητές μας να επισκεφτούμε τον χώρο της κίνησης "ΠΡΟΤΑΣΗ" για να μας ενημερώσουν για τα ναρκωτικά και όλες τις εξαρτησιογόνες ουσίες.
Όταν πήγαμε εκεί μας υποδέχτηκαν κάποιες κοπέλες και αφού μας έδωσαν χυμούς να πιούμε, μας οδήγησαν σε μια αίθουσα, όπου
είχαν τοποθετήσει αίθουσα, όπου είχαν τοποθετήσει καρέκλες γύρω γύρω για όλους μας.Αφού όλοι καθίσαμε μας έδωσαν μπαλόνια και τα φουσκώσαμε και ζωγραφίσαμε επάνω τα πρόσωπά μας και τα ονόματά μας. Μ' αυτό τον τρόπο κάναμε ένα είδος γνωριμίας
Μετά διαβάσαμε ένα παραμύθι μ' ένα βάτραχο . Ο βάτραχος συγκεκριμένα ήθελε να μάθει να πετάει να μαγειρεύει και άλλα που έβλεπε τα άλλα ζώα να κάνουν. Γενικά ζήλευε τ' άλλα ζώα και δεν ήταν ικανοποιημένος με τις δικές του ικανότητες. Στο τέλος βέβαια τιμωρήθηκε γιατί δεν στηριζόταν στις πραγματικές δικές του δυνάμεις. Μ' αυτό το παραμύθι ήθελαν οι κοπέλες να μας δείξουν οτι θα πρέπει γενικά ν' αγαπάμε τον εαυτό μας και να είμαστε ικανοποιημένοι με τις δικές μας δυνάμεις,
όποιες και αν είναι αυτές. Έπειτα ένας συμμαθητής μας έφτιαξε πάνω σ' ένα μπαλόνι διάφορα φύλλα (ναρκωτικά) και μας έκαναν κάποιες ερωτήσεις πάνω στις εξαρτησιογόνες ουσίες.
Ρώτησαν την γνώμη μας και αφού μιλήσαμε αρκετά για όλα αυτά, μας έδωσαν χαρτόνια σε σχήμα φύλλου για να μάθουμε τι ξέρουμε να κάνουμε και τι δεν ξέρουμε.
Αυτά τα φύλλα τα συγκεντρώσαμε και τα κολλήσαμε σ' ένα δέντρο. Αφού τελειώσαμε επιβηβαστήκαμε στα λεωφορεία και επιστρέψαμε στα σπίτια μας."
 
 
Εκπαιδευτική επίσκεψη σε Μεταλλουργία
 
Το τμήμα των Ηλεκτρολόγων Β βαθμίδας του σχολείου ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργοστάσιο Μεταλλουρ- γίας Ζήκος που βρίσκεται στην περιοχή Βερναδαίικα Πατρών.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις συνθήκες εργασίας του τεχνολόγου ηλεκτρολόγου, να έρθουν σε επαφή με τον πραγματικό χώρο εργασίας και να ενημερωθούν για τα μηχανήματα του εργοστασίου όσον αφορά το μηχανολογικό και κυρίως το ηλεκτρολογικό τους τμήμα. Οι μαθητές είδαν την σταδιακή κατασκευή ενός προϊόντος (τον τρόπο που κομμάτια σιδήρου
διαμορφώνονται, επεξεργάζονται και συγκολλούνται για να βγει το τελικό προϊόν) καθώς επίσης την ηλεκτρολογική εγκατάσταση του εργοστασίου, τους πίνακες κίνησης και φωτισμού.

Ο υπεύθυνος μηχανικός του εργοστασίου έκανε επίδειξη στους μαθητές σε μηχανήματα, όπως:
Πρέσες διαφόρων τύπων , στράντες και ψαλίδια, Μηχανήματα κατασκευής οικοδομικών καροτσιών και ράουλων, Συρματοπλεκτική μηχανή , Αυτόματο πριόνι CNC, Αυτόματο και ημιαυτόματο συγγολητικό μηχάνημα ράουλων,Ραουλιέρα, Ηλεκτροπόντα, Τόρνος τρίμετρος, Φρέζα κατεργασίας μετάλλων
Πρεσαριστικό μηχάνημα ράουλων, Κολλητικό μηχάνημα ράουλων Υδραυλικό και μονταριστικό σύστημα ράουλων Γερανογέφυρα μεταφοράς βαρέων υλικών και οχήματα μεταφοράς (κλαρκ)

Στον ίδιο χώρο υπήρχε βαφείο καροτσιών και βαφείο ράουλων, το τμήμα συναρμολόγησης υλικών, το τμήμα συσκευασίας εμπορευμάτων και η αποθήκη προμηθειών.
Τέλος οι μαθητές επισκεφτήκαν το λογιστήριο του εργοστασίου και ενημερωθήκαν για τη ιστορία της μεταλλουργίας.
 
 
Επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο
 
Στις 17 Φεβρουαρίου μια μικρή ομάδα

5 μαθητών, 2 καθηγητών και του Διευθυντή του σχολείου μας, πραγματοποίησε μια προγραμματισμένη επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών, στο εργαστήριο της Ερευνητικής Ομάδας Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου Υπολογιστή. Η ομάδα αυτή ασχολείται με τεχνολογίες που διευκολύνουν την επικοινωνία ανθρώπου υπολογιστή. Στο σχολείο μας έχουμε ήδη χρησιμοποιήσει κάποιες εφαρμογές που έχουν φτιάξει, και έχουμε πειραματιστεί με εργαλεία παρόμοια με αυτά που αναπτύσσουν. Επίσης έχουμε συζητήσει μαζί τους ειδικές απαιτήσεις που προκύπτουν από τις ανάγκες μαθητών μας, και οι οποίες θα μπορούσαν να είναι ιδέες για
εργαλεία που θα μπορούσαν να μελετήσουν και να φτιάξουν στο μέλλον. Οι μαθητές μας δεν είχαν επισκεφθεί στο παρελθόν πανεπιστημιακό εργαστήριο. Ήμασταν λοιπόν έτοιμοι να δούμε και να ακούσουμε …. Μετά από τη υποδοχή που μας επιφύλαξε όλη η ομάδα, το θερμό καλωσόρισμα από τον Διευθυντή του Τομέα Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών Καθηγητή κο Γκούτη και από τον Καθηγητή κο Αβούρη επικεφαλή της ομάδας Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου Υπολογιστή, είχαμε την ευκαιρία να δούμε ένα εργαλείο (ένας ειδικός υπολογιστής) ο οποίος ονομάζεται eye tracker και ο οποίος παρακολουθεί και καταγράφει τι κοιτάει ένας άνθρωπος την ώρα

που χρησιμοποιεί αυτόν τον υπολογιστή.
Αυτό το εργαλείο εξηγήσαμε στα παιδιά
ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άτομα με ειδικές ανάγκες και ειδικά από άτομα με κινητικά προβλήματα. Ο Νίκος σκέφτηκε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν χρήσιμο στον καθηγητή Χόκινς, το διάσημο αστροφυσικό που κινεί μόνο τα μάτια του, και ελάχιστα το χέρι του. Μετά είδαμε το WII και δοκιμάσαμε διαδραστικά παιχνίδια. Ο διευθυντής του σχολείου μας δοκίμασε να παίξει τένις με το WII,

αλλά όταν ο Κώστας άρχισε να παίζει μας αποκάλυψε ένα κρυφό ταλέντο. Δείξαμε και εμείς δουλειές που φτιάχνουν οι μαθητές μας, όπως τις καταπληκτικές φωτογραφίες της Σταυρούλας καθώς και την εφημερίδα μας.
 
 
 
θεατρικό
H παράσταση είναι μια συναρπαστική εμπειρία

Βραβείο
στο πρόγραμμα Δαίδαλος

Εφημερίδα
Κατεβάστε την σε μορφή pdf

Ολυμπιονίκης
Μαθήτρια μας διακρίθηκε στους Special Olympics